27

بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا | جایگاه پنجم برای دختران بسکتبالیست در تایلند

  • کد خبر : 33901
  • 17 آذر 1398 - 10:59
بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا | جایگاه پنجم برای دختران بسکتبالیست در تایلند

در مسابقات بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا جایگاه پنجم برای تیم بسکتبالیست های ایران به دست آمد. این رتبه مانع از راهیابی ایران به پارالمپیک توکیو در این رشته شد زیرا سهمیه تنها به سه تیم برتر آسیا اختصاص می یافت.

آی دبلیو اسپورتس – تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان ایران با کسب رتبه پنجم در مسابقات بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا و انتخابی پارالمپیک ریو به کار خود در این مسابقات که در پاتایای تایلند برگزار شد، پایان داد و نتوانست سهمیه حضور در توکیو ۲۰۲۰ را به دست بیاورد.

با حضور تیم های قدرتمند قاره، عدم موفقیت در کسب سهمیه پارالمپیک قابل پیش بینی بود. دختران بسکتبالیست ایران از پس تایلند بر نیامدند و سرانجام با پیروزی در آخرین مسابقه در رده پنجم قرار گرفتند.

ایران در این مسابقات علاوه بر افغانستان، هند و کامبوج را هم شکست داده بود. ایران در اولین مسابقه ۴۰ بر ۲۲ کامبوج را برد و سپس ۴۳ بر ۱۳ هند را شکست داد اما شکست در بازی سوم و تعیین کننده برابر تایلند فرصت صعود را از این تیم گرفت.

ایران در چهارمین دیدار خود به مصاف افغانستان رفت و با نتیجه ۴۱ بر ۳۵ به پیروزی رسید و سرانجام با پیروزی تکراری برابر هند به کار خود در این مسابقات پایان داد. این در حالی است که بسکتبال با ویلچر زنان ایران بر خلاف مردان که در سطح آسیا و جهان، توانمند است در مسیر توسعه قرار دارد اما هنوز در جمع ۳ تیم برتر آسیا جایگاهی ندارد.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=33901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.