26

آغاز لیگ برتر کبدی بانوان با حضور ۱۰ تیم در تهران | دانشگاه آزاد جایگزین آداک شد

  • کد خبر : 34668
  • 24 آذر 1398 - 13:56
آغاز لیگ برتر کبدی بانوان با حضور ۱۰ تیم در تهران | دانشگاه آزاد جایگزین آداک شد

فصل جدید لیگ برتر کبدی بانوان باشگاه‌های کشور با حضور ۱۰ تیم در تهران آغاز می‌شود. آداک تهران، مدافع عنوان قهرمانی در فصل پیش رو در لیگ برتر حاضر نخواهد بود و تیم قهرمان، با نام دانشگاه آزاد وارد لیگ می‌شود.

آی دبلیو اسپورتس – فصل جدید لیگ برتر کبدی بانوان از شنبه ۳۰ آذر آغاز می‌شود و ۱۰ تیم در این مسابقات به صورت دوره‌ای و در دو مرحله رفت و برگشت و به روش متمرکز با هم دیدار می‌کنند. این مسابقات، دوره دوازدهم لیگ برتر کبدی بانوان به حساب می‌آید.

کبدی ایران به عنوان قهرمان آسیا و دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا و تنها رشته طلایی تیمی در بانوان، حالا به لیگ به عنوان میدانی برای تمدید اقتدار خود در قاره نگاه می‌کند زیرا این جوانان کبدی کار و پرتلاش در قالب تیم‌ها هستند که آینده تیم ملی را تضمین می‌کنند.

پایان تیمداری قهرمان و ورود دانشگاه آزاد

۱۰ تیم ایلام، دانشگاه آزاد تهران، امید جلین، شمال شرق تهران، فارس، خراسان رضوی، بم، سیستان و بلوچستان، شهرداری قزوین و گیلان در لیگ برتر کبدی بانوان ۹۸ حضور دارند و تیم آداک تهران که قهرمان فصل گذشته است با نام دانشگاه آزاد در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.

استخوان بندی تیم قهرمان حفظ شده و دانشگاه آزاد از آداک سال گذشته، فقط غزل خلج را در اختیار ندارد. به نظر می‌رسد با این شرایط آن‌ها امسال مدعی اصلی برای قهرمانی هستند و تحت هدایت ماهرخ دانش از این موفقیت فاصله زیادی ندارند.

ماهرخ دانش سرمربی تیم دانشگاه آزاد در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس در این باره گفت: آداک پس از قهرمانی فصل گذشته علاقه‌ای به ادامه فعالیت در کبدی نشان نداد اما ورود دانشگاه آزاد به عرصه کبدی خبر خوشی هم برای ما و هم برای جامعه کبدی است.

او ادامه داد: با حداقل تغییر نسبت به تیم قهرمان فصل گذشته، وارد لیگ جدید می‌شویم. باز هم برای قهرمانی تلاش می‌کنیم زیرا از فصل گذشته که قهرمانی را جشن گرفته‌ایم، بدون وقفه به تمرین ادامه داده‌ایم و کبدی همیشه بخشی از زندگی ما بوده است.

لیگ چهار مرحله ای

لیگ برتر کبدی بانوان در ۴ مرحله برگزار می‌شود. مرحله نخست شنبه ۳۰ آذر تا دوشنبه ۲ دی در ورزشگاه تختی تهران به انجام می‌رسد و قرار است مرحله دوم دی ماه در قزوین برگزار شود البته فدراسیون کبدی هنوز در مورد میزبان‌های مراحل بعدی به جمع بندی نهایی نرسیده است.

به نظر می‌رسد ظرفیت کبدی به عنوان رشته تیمی مدال آور در بخش زنان باید بیش از پیش مورد تبیین قرار گیرد. سرمایه گذاری در کبدی بانوان یک مدال طلای تیمی و دلچسب را برای ایران در بازی‌های آسیایی هانگ ژو ۲۰۲۰ رزرو خواهد کرد.

برنامه مرحله اول لیگ برتر کبدی بانوان در تهران

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=34668

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.