12

لیگ جهانی کاراته سری آ | شیلی عباسعلی و علیپور در فینال؛ بهمنیار در رده بندی

  • کد خبر : 40178
  • 22 دی 1398 - 9:21
لیگ جهانی کاراته سری آ  | شیلی عباسعلی و علیپور در فینال؛ بهمنیار در رده بندی

لیگ جهانی کاراته سری آ شیلی امروز به پایان می‌رسد و از تیم ۴ نفره دختران کاراته کای ایران، ۲ مدال برای آنها قطعی است اما این عملکرد با ۲ طلا و یک برتز می‌تواند به ایده آل ترین وضعیت خود برسد.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – لیگ جهانی کاراته سری آ در شهر سانتیاگو شیلی امروز یکشنبه ۲۲ دی ۹۸ به پایان می‌رسد تا پرونده اولین مرحله سری آ در سال ۲۰۲۰ بسته شود. ایران با ۴ دختر کاراته کا در بخش کومیته در این مسابقات حاضر است که فرصت کسب ۳ مدال را در اختیار دارد.

به استثنای طراوت خاکسار که نتوانست در این مسابقات به جمع ۴ نفر برتر برسد سایر دختران کاراته کای ایران تا نیمه نهایی پیش رفتند که از این جمع حمیده عباسعلی و رزیتا علیپور فینالیست شدند و سارا بهمنیاز نیز به بازی رده بندی رسید.

در این رقابت‌ها و در وزن به اضافه ۶۸ کیلوگرم حمیده عباسعلی ابتدا لائورا پالاسیو گونزالس از اسپانیا و قهرمان سال گذشته اروپا را ۵ بر یک شکست داد و در دور دوم سیلیو فراکوتی از ایتالیا را ۲ بر صفر از پیش رو برداشت.

او در نیمه نهایی پائولینا راموس از مکزیک را در هانتی شکست داد تا در فینال حریف هانگو چائو از چین شود. در وزن ۶۱- کیلوگرم رزیتا علیپور در دور نخست جولیا آنجلوچی از ایتالیا را ۵ بر صفر مغلوب کرد و در دور دوم ۳ بر صفر لیلا هورتال فرانسوی را برد.

در سومین دور، رزیتا علیپور توانست ۸ بر صفر مروه کوبان از ترکیه دارنده طلای قهرمانی اروپا ۲۰۱۹ و یک طلا و یک برنز کاراته وان‌های ۲۰۱۹ را از پیش رو بردارد و بدین ترتیب او در فینال حریف جوانا رکویچ از صربستان شد.

سارا بهمنیار کاراته کای دسته منهای ۵۰ کیلوگرم ایران در دور اول جولیانا دی اولیورا از برزیل را ۷ بر صفر برد و سپس آیچا سایا از مراکش را ۴ بر ۲ شکست داد اما در دور سوم مقابل سراپ اوزچلیک از ترکیه ۶ بر ۲ شکست خورد.

با رسیدن سراپ اوزچلیک به دیدار فینال، سارا بهمنیار راهی دیدار رده بندی شد. همچنین طراوت خاکسار در وزن ۵۵- کیلوگرم در اولین گام ۴ بر صفر جولیانا نواک از آرژانتین را از پیش رو برداشت، در دور دوم ۸ بر صفر گابریلا سروین از پاراگوئه را برد اما در بازی سوم ۴ بر ۲ مقابل سارا کاردین از ایتالیا بازنده شد.

کار برای طراوت خاکسار اما در مرحله رپه شارژ به پایان رسید زیرا او ۳ بر یک برابر طوبی یاکان از ترکیه شکست خورد. یاکان نایب قهرمان اروپا در سال گذشته میلادی بود. ایران در این مسابقات کاتارویی نداشت.

همچنین اغلب چهره‌های صاحب نام کاراته جهان در این مسابقات غایب بودند. برگزاری مسابقات در شیلی به عنوان کشوری دوردست برای اغلب ورزشکاران و همچنین امتیاز پایین مسابقات سری آ سبب شده بود بسیاری از کاراته کاها در آن حضور نداشته باشند اما دختران ایران ترجیح دادند همین فرصت را برای جمع آوری امتیاز از دست ندهند.

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی *تنظیم کننده: تحریریه *منبع: اختصاصی*انتشار ۲۲ دی ۱۳۹۸ – ساعت ۲۰:۰۹

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=40178

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.