18

سعیده علی ؛ دختر اول فینال گرگان | اگه صد دفعه به دنیا بیام …

  • کد خبر : 44590
  • 10 اردیبهشت 1399 - 12:38
سعیده علی ؛ دختر  اول فینال گرگان | اگه صد دفعه به دنیا بیام …

از دست دادن بخش مهمی از بازی‌های فصل در نهایت سعیده علی را به دیدار اول فینال لیگ برتر برابر بانوان شهر گرگان کشاند و سعیده، هر اندازه در این فصل غایب بود، در همان یک مسابقه جبران مافات کرد.

حامد اسماعیلی – پایگاه خبری ورزش زنان ایران : نام سعیده علی با بسکتبال ایران عجین است. بازیکن وفادار گروه بهمن امسال این شانس را دارد تا قهرمانی را همراه با تیمش جشن بگیرد اما فصل ۹۸ برای او متفاوت با فصول پرتعداد گذشته بوده است. آسیب دیدگی همیشه بخشی غیر قابل انکار از زندگی ورزشکاران بوده و سعیده در سالی که گذشت این بخش غیر قابل عبور را با تمام وجود حس کرد.

شماره ۶، درست در اولین مسابقه لیگ از ناحیه دیسک کمر دچار آسیب دیدگی شد گرچه آن مصدومیت چندان جدی نبود و کاپیتان بهمن ۲ هفته بعد دوباره به ترکیب تیمش بازگشت.

با این حال، مصدومیت دست از گریبان سعیده علی برنداشت زیرا او دوباره آسیب دید و این بار یک مصدومیت شدید از ناحیه مچ پا و بالای ساق پا سعیده را به خارج از زمین بسکتبال کشاند. کاپیتان بااخلاق گروه بهمن بدین ترتیب ۶ هفته از بازی برای تیمش محروم ماند و مجبور شد بخش قابل توجهی از فصل را به درمان و فیزیوتراپی بپردازد.

از دست دادن بخش مهمی از بازی‌های فصل در نهایت سعیده علی را به دیدار اول فینال لیگ برتر برابر بانوان شهر گرگان کشاند و سعیده، هر اندازه در این فصل غایب بود، در همان یک مسابقه جبران مافات کرد و به حدی درخشان ظاهر شد که انتخاب او به عنوان باارزش ترین بازیکن دیدار فینال گرگان اغراق آمیز نبود.

او در میان فشار فنی حریف و روانی تماشاگران گرگانی، بهمن را رهبری کرد و شباهتی به بازیکنی که یک مصدومیت سخت را از سر گذرانده، نداشت. نمایش فوق العاده سعیده علی در گرگان مهر تاییدی بر نبوغ ذاتی او بود.

سعیده علی می‌گوید: “در لیگ ۹۸ در گروه سختی قرار داشتیم و به واسطه قرار گرفتن در گروهی که همه تیم‌های آن شهرستانی بودند باید به طور مداوم سفر می‌کردیم و بهمن از این نظر تحت فشار بود. در بسکتبال زنان که از نظر بودجه قدرت مالی لیگ مردان را ندارد سفرهای متعدد تیم‌ها را با در تنگنا قرار می‌دهد اما گروه بهمن حمایت کاملی از ما داشت.”

بهمن بدون شکست در یک قدمی کسب جام است. کاپیتان در این باره عنوان می‌کند:” فکر می‌کنم تنها تیمی بودیم که بدون باخت به فینال رسیدیم و از این نظر بهمن را شایسته قهرمانی می دانم. نمی دانم بازی برگشت فینال برابر گرگان برگزار می‌شود یا خیر اما بهمن شایسته قهرمانی است، در یک فصل حتی یک بار هم شکست نخورده و این شرایط حاصل تلاش‌های فریناز طائرپور مربی ماست که بتوانیم در شرایط ایده آل و آرامش باشیم.”

آینده سعیده علی در سال ۹۹ مثل سایر اعضای خانواده ورزش مبهم است. شیوع کرونا تمامی برنامه‌های بسکتبال جهان را تحت تاثیر قرار داده است. مسابقات انتخابی سه به سه، مسابقات آسیا و مسابقات جهانی برای سعیده و دیگر دختران بسکتبال ایران در پیش بود و همه آنها معوقه شده است.

سعیده علی از نظر شخصیتی مورد احترام جامعه بسکتبال است. او درباره تاثیرات بسکتبال بر زندگی اش می‌گوید: “هر ورزشکار حرفه‌ای در دوران ورزشی خود چیزهای زیادی یاد می‌گیرد. استقامت ، اعتماد به نفس و تصمیم گیری هوشمندانه آثار دوران طولانی حضور در عرصه ورزش است به خصوص در مقاطعی که فشار تمرین، مسابقه و اردوهای بلند مدت ورزشکار را در فشار قرار می‌دهد. اگر قرار باشد بارها به گذشته بازگردم باز هم همین مسیر را انتخاب می‌کنم. باز هم بسکتبال انتخاب من است.”

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی *منبع: اختصاصی*انتشار ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹- ساعت: ۰۹:۱۵

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=44590

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.