21
پیش بازی فینال لیگ فوتسال بانوان

سایپا – مس رفسنجان؛ فینال نارنجی با رنگ سکوت و کرونا

  • کد خبر : 48239
  • 23 مرداد 1399 - 20:49
سایپا – مس رفسنجان؛  فینال نارنجی با رنگ سکوت و کرونا
سایپا و مس رفسنجان 24 مرداد دیدار رفت فینال لیگ برتر فوتسال بانوان را برگزار می‌کنند. کرونا بر این مسابقه فوق حساس اثر گذاشته است.

به گزارش رسانه دختران قهرمان ایراندرنا” تصور یک بازی بزرگ، بدون حضور تماشاگر و در وضعیت محدود شده، دشوار است. این، مغایر با انتظاراتی است که از یک فینال داریم. فینالی که قطعاً از نظر فنی جذاب خواهد بود.

سایپا از ساعت 11 روز جمعه 24 مرداد در سالن غدیر در شمال غرب تهران میزبان مس رفسنجان خواهد بود و این، نیمی از مسیر فینال برای تعیین قهرمان لیگ فوتسال بانوان است.

شگفت انگیزهای تهران

سایپا به شکلی شگفت انگیز به فینال رسید. آن‌ها در هفته‌های پایانی مرحله گروهی لیگ حتی در مورد صعود به پلی آف هم تردید داشتند اما در نهایت از نامی نو پیشی گرفتند.

قرار گرفتن در رتبه چهارم جدول سایپا را حریف تیم صدرنشین جدول یعنی حفاری کرد. چه کسی فکر آن را می‌کرد که سایپای رده چهارمی بتواند از پس حفاری قدرتمند و صدرنشین برآید؟

پس از شکست سایپا برابر حفاری در بازی رفت در تهران، معجزه از راه رسید. کرونا آمد و لیگ را متوقف کرد و 2 تیم را به خواب فرو برد و در این ساز و کار، حفاری بیشتر متضرر شد. در نهایت تیم نیلوفر اردلان کاری کارستان کرد و در بازی برگشت در اهواز حفاری را حذف کرد و به فینال رسید.

فرصتی برای فراموشی

مس رفسنجان، تیم باثبات لیگ هم پس از گذراندن فصلی موفق در نیمه نهایی تیم هیئت خراسان رضوی را شکست داد. آن‌ها در مشهد با تیم فاطمه شریف مساوی کردند و چند ماه بعد در رفسنجان پیروز شدند و به فینال راه یافتند.

حالا تکلیف قهرمان در 2 بازی رفت و برگشت در تهران و رفسنجان مشخص می‌شود که نیمی از راه 24 مرداد در تهران طی خواهد شد. سایپا برای اولین بار در فینال است و مس در دومین سال متوالی فینالیست بودن را تجربه خواهد کرد.

بیش از یک سال قبل، مس رفسنجان در فینال به نامی نو اصفهان باخت و قهرمانی را از دست داد. حالا دوباره مس این فرصت را دارد که در فینال جام از دست رفته را به دست بیاورد و خاطره تلخ اصفهان را از اذهان پاک کند.

بازی 24 مرداد تهران یادآور تقابل دو تیم در هفته اول لیگ است جایی که مس در همین سالن غدیر، 3 بر 2 به سایپا باخت و بدین ترتیب بازی در تهران برای آن‌ها رگه‌هایی از جبران و انتقام جویی دارد.

مس به خوبی می‌داند که بازی در رفسنجان برای آن‌ها ساده‌تر خواهد بود. بر همین اساس، کسب یک نتیجه خوب در تهران می‌تواند خیال آن‌ها را برای بازی برگشت آسوده کند.

بدون مصدوم؛ سراسر انگیزه

پریا چکانی مدیر تیم فوتسال سایپا در گفتگو با رسانه دختران قهرمان ایران گفت: بر اساس دستورالعمل ها برای برگزاری دیدار فینال و پروتکل بهداشتی مقابله با کرونا، سالن با حضور نماینده ایفمارک پلمب شده و همه چیز برای برگزاری فینال مهیا است.

او از آمادگی سایپا برای فینال خبر داد و تاکید کرد سایپا مصدومی برای این بازی ندارد و تمامی بازیکنان با انگیزه در این بازی حاضر هستند و سایپا قصد پاپس کشیدن از هدف بزرگ و در دسترس خود یعنی قهرمانی را ندارد.

عاطفه رضایی سرمربی تیم مس رفسنجان نیز در گفتگو با رسانه دختران قهرمان ایران گفت: ما در فینال هستیم و نمی خواهیم جام را از دست بدهیم. تجربه حضور در فینال را داریم و پس از یک فصل طولانی، می خواهیم کار را تمام کنیم.

او ادامه داد: نمی توانم پیش بینی کنم چه اتفاقاتی رخ خواهد داد اما اولویت ما گل نخوردن در تهران است و البته برای گلزنی برنامه داریم. ما آماده ایم و جایی برای نگرانی وجود ندارد. بازیکنان به صورت کامل در خدمت تیم هستند و با تمام قوا برابر سایپا به میدان می رویم.

حسرت ندیدن فینال

فینال نارنجی لیگ، تماشاگر ندارد. اگر کرونا نبود، تماشاگران سایپا جمعه سالن غدیر را روی سرشان می گذاشتند اما سایپا باید با سالنی سوت و کور کنار بیاید. دستورالعمل بهداشتی این بازی سبب شده تعداد بسیار محدودی از عوامل تیم ها و رسانه ها جواز حضور در این مسابقه را داشته باشند.

سال، سال فینال های متفاوت است. فینال هایی که پرشور نیست اما قرار نیست جذاب هم نباشد. پس به فینالی که نمی بینیم، خوش آمدید. فینالی که حسرت بار، جایش در یک کنداکتور پخش زنده خالی است.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=48239
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.