13
نماینده ایران در جاکارتا به صحنه بین المللی باز می گردد؟

هدف آینده الهام کاکلی : چالش بازی های آسیایی داخل سالن در تایلند

  • کد خبر : 64910
  • 17 مرداد 1400 - 20:42
هدف آینده الهام کاکلی : چالش بازی های آسیایی داخل سالن در تایلند
الهام کاکلی دونده ایران در بازی های آسیایی جاکارتا به دنبال حضور در مسابقات داخل سالن آسیا است. او این هدف را بر تلاش برای حضور در بازی های آسیایی هانگژو مقدم می داند.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ دوومیدانی زنان در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا دو نماینده داشت که یکی از آن ها، الهام کاکلی دونده کرجی در ماده 200 متر بود.

حالا کاکلی در فاصله یک سال به بازی های آسیایی، می گوید که هدفش هانگژو نیست و تمرکزش را روی بازی های آسیایی داخل سالن قرار داده است. مسابقاتی که اسفند امسال در تایلند برگزار می شود.

کاکلی به آژانس ورزش زنان ایران می گوید: فکر و ذکرم بازی های داخل سالن آسیاست.در دوره قبل این مسابقات هم انتخاب شده بودم و رکوردم هم جزء رکوردهای مدال آور بود اما به دلیل اینکه فدراسیون نام من را در لیست اولیه وارد نکرده بود از مسابقات بازماندم.

او ادامه داد: این غیبت تلخ برای من مثل یک حسرت شد و به همین علت خیلی مصمم هستم که امسال به این مسابقات اعزام شوم. همه چیز برای آینده ام، بستگی به این مسابقات دارد ، اگر شرایط خودم را ایده آل ببینم حتما در انتخابی های بازی های آسیایی هم شرکت خواهم کرد.

آیا دونده بااخلاق کرجی به دومین حضور در بازی های آسیایی می اندیشد؟ کاکلی می گوید: هنوز برنامه ایی برای حضور در بازی های آسیایی هانگژو ندارم . در یک بازه زمانی به دلیل آسیب دیدگی از میدان دور بودم و منتظر اولین مسابقه و سنجش خودم هستم.  نیاز دارم که خودم را محک بزنم. هدفم فقط این نیست که در مسابقه ای شرکت کنم. می خواهم حضورم نتیجه بخش باشد و به هر قیمتی، وارد یک رقابت پیچیده نمی شوم.

ملی پوش سابق دوومیدانی ایران قرار است امسال در لیگ برای تیم دانشگاه آزاد مسابقه دهد. او نیز یکی از ورزشکاران شاخصی است که تجربیات گذشته را در اختیار نسل جدید دوومیدانی دختران قرار می دهد.

الهام کاکلی در این باره می گوید: درباره نسل جوان دومیدانی زنان ، اتفاقات خوبی رخ داده، انگیزه ها بیشتر شده و مربیان هم سعی می‌کنند تمام دانش خود را به کار بگیرند تا دخترانی را تربیت کنند که رکوردهای ملی در رده های پایه و حتی بزرگسالان را جابه جا کنند.

او همچنین تاکید می کند:  شرایط و بستر پیشرفت دوومیدانی زنان، هنوز به صورت کامل فراهم نیست. ما هنوز در بعضی شهرها با مشکل امکانات و سخت افزارهای اولیه روبه رو هستیم در حالی که هیئت های استانی چشم به کمک های فدراسیون دارند در حالی که باید به دنبال حامی مالی باشند.

به عقیده کاکلی دوومیدانی زنان به یک استعدادیابی گسترده و یکپارچه در سطح کشور نیاز دارد: “برای مثال نیاز داریم طی برنامه ای جامع بتوانیم 10 هزار دختر ورزشکار را وارد دوومیدانی کنیم و از چنین جامعه آماری، قطعا نخبه هایی کشف خواهد شد. کاری که چین انجام می دهد و نتیجه اش مدال های زیاد چین است که در المپیک ۲۰۲۰ شاهد آنها هستیم.”

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=64910

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.