14
به بهانه روزی که آسان از آن می‌گذریم

روز ملی پارالمپیک؛ برای یادآوری افتخارآفرینان بی‌ادعا

  • کد خبر : 70022
  • 18 مهر 1400 - 12:56
روز ملی پارالمپیک؛ برای یادآوری افتخارآفرینان بی‌ادعا
با فرا رسیدن روز ملی و هفته پارالمپیک، فرصتی برای احترامی دوچندان به خانواده پارالمپیک دست می‌دهد. خانواده‌ای که بی‌ادعا اما افتخارآفرین است.

به گزارش دختران قهرمان؛ ورزش معلولان در قیاس با ورزش افراد توانمند در مرتبه پایین‌تری از نظر جلب نظر عمومی، دریافت اعتبار مالی و قهرمان سازی قرار دارد.

این موضوع سبب مظلومیت خانواده ورزش معلولان و به‌طور خاص، قهرمانان پارالمپیک کشورمان می‌شود. برای درک این مظلومیت نگاهی به تعامل مردمی با این قهرمانان در فضای مجازی کفایت می‌کند.

میزان دنبال کنندگان صفحات قهرمانان پارالمپیکی با ورزشکاران درجه چندم در رشته‌های مختلف برابری می‌کند و به نظر می‌رسد ورزشکاران پارالمپیکی نیازمند اعتبار بیشتری از سوی مردم هستند.

در پارالمپیک و بازی‌های پاراآسیایی، پرچم ایران بارها به اهتزاز درآمده و چه بسا ورزشکاران پارالمپیکی با بودجه و اعتبار مالی بسیار پایین‌تر از رشته‌های غیرمدال آور افراد توانمند، روی سکو رفته‌اند و الهام بخش شده‌اند.

در هفته پارالمپیک، کاهش فاصله بین اعتباری که برای توانمندها و کم‌توانان ورزشکار قائل هستیم حداقل کاری است که می‌توان به پاس درخشش قهرمانان پارالمپیک انجام داد.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=70022

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.