13
به بهانه روز ملی تنیس روی میز

مریم صامت ؛ از دغدغه بازیکن سازی در گرگان تا بازی برای ترابزون ترکیه

  • کد خبر : 70548
  • 27 مهر 1400 - 11:08
مریم صامت ؛ از دغدغه بازیکن سازی در گرگان تا بازی برای ترابزون ترکیه
مریم صامت ملی پوش سابق تنیس روی میز برای چهارمین سال در تیم ترابزون ترکیه بازی خواهد کرد و در نقش مربی در گرگان، بانی خدمت به نسل جدید است.

به گزارش دختران قهرمان، ۱۸ اکتبر مصادف با ۲۶ مهر روز ملی تنیس روی میز بود. روزی که بهانه‌ای برای یادآوری خاطرات و دختران شایسته پینگ پنگ ایران است.

مریم صامت ملی‌پوش سابق تنیس روی میز ایران، یکی از بازیکنان بااخلاق و توانمند ایراان زمین است که گرچه همچنان در میادین حضور دارد و حالا در نقش یک مربی سازنده نیز مطرح شده است.

دختر گرگانی سال‌ها در تیم ملی تنیس روی میز در مسابقات جهانی و بین‌المللی متعدد شرکت داشته و ۱۵ سال در سطح اول تنیس روی میز ایران بازی کرده است.

دانشگاه آزاد، پتروشیمی تهران، هیئت گلستان، مس کرمان، نامی‌ نو اصفهان و ذوب آهن از جمله تیم‌هایی بوده‌اند که صامت در آن‌ها بازی کرده و عمدتاً یا قهرمان یا نایب قهرمان لیگ شده است.

تجربه صامت حالا او را در جایگاه یک لژیونر که در تیم ترابزون اسپور ترکیه بازی می‌کند، قرار داده است. مریم برای چهارمین سال است که در کشور همسایه به عنوان بازیکن فعالیت دارد.

مریم صامت به آی دبلیو اسپورتس گفت که در آبان ماه در ترکیه مسابقه خواهد داد. این برای پینگ پنگ باز گرگانی تجربه تازه‌ای به حساب می‌آید و او را در سطح اول فعالیت به عنوان یک بازیکن حفظ خواهد کرد.

صامت می‌گوید:  ۱۲ سال است که سالن اختصاصی پینگ پنگ توپ سفید را در گرگان افتتاح کردم و خوشبختانه بازیکنان سطح اول استان گلستان در تیم من هستند که حتی توانستند در سطح کشور مقام آورده‌اند.

بازیکن خوشنام گرگانی در هفته جاری، یک سالن جدید تنیس روی میز را در گرگان افتتاح کرده و حالا، با عبور از سال‌های فعالیت به عنوان یک بازیکن، در حال خدمت به زیرساخت‌های تنیس روی میز شهرش است.

روز ملی تنیس روی میز، بهانه‌ای برای یادآوری مربی جوان بود. او می‌گوید: همه خاطرات دوران ورزشی یک ورزشکار ذاتاً شیرین یا به عبارت بهتر، ارزشمند است. حتی از تجریبات تلخ و شکست‌های غم انگیز هم می‌شود درس گرفت و از آن، اتفاقی شیرین ساخت.

با این حال مریم صامت بهترین روز زندگی ورزشی‌اش را روزی می‌داند که در مسابقات کشورهای اسلامی در باکو در پیروزی ایران برابر سه بازیکن چینی تیم ملی آذربابجان سهیم شد و مقام قهرمانی را به دست آورد.

تنیس روی میز ایران وارد دوران تغییر نسل شده است. مریم صامت در این باره می‌گوید: زمانی که یک پینگ پنگ باز نوجوان و جوان بودم اعزام‌ها بسیار بیشتر بود. ما از مسابقه‌ای وارد مسابقه دیگری می‌شدیم. واقعیت این است که نسل جدید این فرصت را در اختیار ندارند.

او ادامه داد: با گذر زمان، امکانات برای رشد یک ورزشکار جوان افزایش یافته. پینگ پنگ بازان نسل جدید امکانات بهتری در اختیار دارند، بیشتر تمرین می‌کنند و فضای تمرینی بهتری دارند اما در دوره ما فدراسیون تنیس روی میز، قدرت مالی بیشتری داشت و این امتیاز بزرگی برای کسب تجربه ما بود.

مریم صامت با کوله باری از تجربه، حالا مایه برکت برای دختران علاقه‌مند به پینگ پنگ در استان شمالی است. نسل آینده تنیس روی میز در گرگان، فرصت بهره‌مندی از تجربیات او را به دست آورده‌اند. فرصتی که در اختیار همه بچه‌های ایران نیست.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=70548
  • نویسنده : گفتگو : الهه امامی | تنظیم : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.