20
درباره چهره تازه وارد به تیم ملی تکواندو بانوان

سعیده نصیری چگونه مسافر ریاض شد

  • کد خبر : 71672
  • 14 آبان 1400 - 10:57
سعیده نصیری چگونه مسافر ریاض شد
سعیده نصیری چهره تازه وارد تیم ملی تکواندو است که در عربستان مسابقه خواهد داد. او توانست در انتخابی تیم ملی نمایش موفقی از خود ارائه کند.

به گزارش دختران قهرمان؛ فهرست نفرات اعزامی تیم ملی تکواندو زنان به مسابقات آزاد قهرمانی جهان در عربستان در حالی اعلام شد که سعیده نصیری یکی از ملی پوشان اعزامی به ریاض است.

حضور این تکواندوکار کم نام و نشان – نسبت به ملی پوشان نامدارتر – پس از آن کلید خورد که او در رقابت های آزاد آسیا در تهران قهرمان شد و سپس در انتخابی اعزام به ریاض نیز موفق عمل کرد.

نصیری در این انتخابی در وزن منفی ۴۶ کیلوگرم حضور یافت و توانست در این انتخابی خود را اثبات و در میان مسافران عربستان قرار گیرد.

دلیل رقابت سعیده نصیری در وزن 46 کیلوگرم این بود که او در روز وزن کشی 47 کیلوگرم وزن داشت . همچنین بررسی شبهه های موجود در مورد وزن او نشان داد او 24 ساعت پس از پایان مسابقه انتخابی 48 کیلو و 700 گرم وزن داشته است.

با توجه به ارفاق وزنی موجود برای همه تکواندوکاران، حضور او در دسته 46 کیلو قانونی و استاندارد بوده است.

دختر سمنانی برای رسیدن به ترکیب تیم اعزامی به ریاض 5 بازی انجام داد و زمانی که در مسابقه اول برابر مهشید کریمیان 7 بر 6 شکست خورد، به نظر می رسید شانسی برای همراهی تیم ملی ندارد.

با این حال پیروزی او برابر نگار اسماعیلی اوضاع را تغییر داد. او مقتدرانه نگار اسماعیلی و قهرمان آسیا را شکست داد گرچه اسماعیلی به دلیل گذراندن دوران نقاهت پس از کرونا، آمادگی جسمانی کاملی هم نداشت.

او در ادامه معصومه رنجبر را با اختلاف و 20 بر 5 برد و این دو پیروزی سبب شد او بار دیگر برابر مهشید کریمیان که یک بار به او باخته بود قرار گیرد.

تقابل دوباره سعیده نصیری و مهشید کریمیان با برتری قاطع نصیری همراه شد. بدین ترتیب با توجه به این که هر کدام از این دو، یک بار دیگری را شکست داده بودند سرنوشت نهایی انتخابی این وزن به مبارزه سوم موکول شد.

در این مسابقه، سعیده نصیری 34 بر 24 مهشید کریمیان را شکست داد و در ترکیب تیم اعزامی به عربستان قرار گرفت. بدین ترتیب روزهای پاییزی خوش سعیده ادامه یافته است.

حضور در ریاض این فرصت را برای او پدید می آورد تا خودباوری بیشتری داشته باشد و رقابت در سطحی بین المللی را تجربه کند جایی که در آن بی تجربه است.

همانند هر تکواندوکار دیگری در این سطح، سعیده جوان رویای حضور در بازی های آسیایی و المپیک را در سر می پروراند اما او رقبای سختی خواهد داشت. این تکواندو است. میدان شگفتی ها و فواصل میلی متری.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=71672

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.