16
از چالش زبان پرتغالی تا بازی برابر پورتو

همراه با مهتاب رحمانی در پرتغال | روزگار تازه وارد بوآویشتا

  • کد خبر : 72987
  • 02 آذر 1400 - 15:37
همراه با مهتاب رحمانی در پرتغال | روزگار تازه وارد بوآویشتا
مهتاب رحمانی یکی از لژیونرهای والیبال زنان ایران است که به بوآویشتای پرتغال رفته است و حالا درباره روزهایش در سرزمین ماژلان صحبت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” مهتاب رحمانی امسال به جمع لژیونرهای والیبال زنان ایران اضافه شد و به همراه مونا دریس محمودی به تیم بوآویشتا در لیگ والیبال پرتغال ملحق شد.

سفر به پرتغال برای مهتاب در بهترین زمان ممکن رخ داد جایی که او پخته و سراسر تجربه از سال‌ها بازی در لیگ ایران، فرصت نفس کشیدن در حال و هوایی جدید و در فضای اروپایی – لاتین والیبال پرتغال را به دست آورد.

او در پرتغال به طور جدی روی کارش تمرکز کرده است. او و مونا دریس محمودی هم وطنش در بوآویشتا در خانه ای که باشگاه در اختیار او قرار داده زندگی می کنند.

مهتاب رحمانی در گفتگو با ما درباره تجربه پرتغالی‌اش صحبت کرده است

بوآویشتا، تیمی جوان در والیبال پرتغال

بوآویشتا ۹ بازی در این فصل برگزار کرده و تا پایان دور اول مسابقات ۴ بازی دیگر در پیش داریم.

درصورتی‌که ۳ بازی از ۴ بازی باقی‌مانده را با پیروزی پشت سر بگذاریم برای حضور در جمع ۸ تیم برتر مسابقات شانس خواهیم داشت و این ۸ تیم در دور بعدی رقابت می‌کنند.

بوآویشتا نسبت به دیگر تیم‌های لیگ والیبال پرتغال، تیم جوانی است و تجربه کمتری نسبت به تیم‌های صدرنشین دارد اما برابر همین تیم‌ها هم بازی خوبی ارائه کردیم و دست و پا بسته نبوده‌ایم.

تجربه: تحفه باارزش مهتاب رحمانی در پرتغال

در لیگ پرتغال، اغلب تیم‌ها روزی ۲ جلسه در دو نوبت صبح و عصر تمرین دارند و شرایط تمرینی در لیگ پرتغال با ایران متفاوت است. این یک تجربه مهم و باارزش برای من است.

درخشش در چنین لیگی تلاش صد چندانی می‌طلبد و من هر روز برای عملکردی بهتر در تلاشم. صبح‌ها تمرین وزنه دارم و بعد از ظهرها همراه تیم تمرین با توپ و تاکتیکی انجام می‌شود.

با توجه به سطح بالای لیگ، فشار بازی‌ها بسیار زیاد است و میانگین قدی تیم‌ها بالاست و بازیکنان همه تیم‌ها، آمادگی بدنی بالایی دارند.

اولین چالش مهتاب رحمانی: زبان پرتغالی

در ابتدای ورود به پرتغال، برای برقراری ارتباط با اعضای تیم مشکل داشتم. کار سخت پیش می‌رفت اما به‌تدریج با اصطلاحات کاربردی آشناتر شدم و راحت‌تر در زمین بازی با سایر بازیکنان ارتباط برقرار می‌کنم.

با گذشت زمان این ارتباط قوی‌تر می‌شود و فرصت بیشتری برای یادگیری زبان پرتغالی دارم.

تجربه بازی برابر پورتو

پورتو که با اقتدار در صدر جدول لیگ پرتغال است همزمان با بازی در لیگ داخلی مشغول مسابقات لیگ اروپاست. بازی در مقابل چنین تیم‌هایی چالش‌برانگیز و در عین حال، بهترین تجربه من بوده است.

به طور کلی یک ورزشکار در رقابت با بازیکنانی که سطح کیفی بالایی دارند فرصت رشد را پیدا می‌کند و از نظر روانی نیز انگیزه بیشتر تمرین کردن و رفع نقایصش را می‌یابد.

 چقدر خوبه که هستی مونا!

بهترین بخش حضور در بوآویشتا این است با مونا دریس محمودی در یک تیم هستیم، چه در تمرین چه در مسابقه به هم انگیزه می‌دهیم و در کنار هم برای پیشرفت تلاش می‌کنیم. این که در چنین محیطی یک ایرانی در کنارتان باشد یک غنیمت است.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=72987

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.