6
ناامید ستاره از تعویق بازی‌های آسیایی هانگژو

هشدار فرزانه فصیحی | نتیجه گرایی و انگیزه‌های رو به افول

  • کد خبر : 80978
  • 16 اردیبهشت 1401 - 21:46
هشدار فرزانه فصیحی | نتیجه گرایی و انگیزه‌های رو به افول
تعویق بازی‌های آسیایی هانگژو سبب ناامیدی فرزانه فصیحی ستاره دو سرعت ایران شده است. او از سیستم نتیجه گرای ورزش ایران انتقاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” امروز به طور رسمی اعلام شد که بازی‌های آسیایی هانگژو به تعویق افتاده است. موضوعی که بسیاری از ورزشکاران از جمله فرزانه فصیحی را غمگین کرده است.

ستاره دو سرعت ایران پس از حضور در المپیک توکیو، به دنبال اولین تجربه در بازی‌های آسیایی هانگژو بود اما حالا برای این حضور باید حدود یک سال، بیشتر منتظر بماند و می‌داند که در یک سال، اتفاقات زیادی ممکن است رخ دهد.

ساعتی پس از اعلام این تعویق، فرزانه فصیحی از این که یک رویداد مهم دیگر را در دوران اوجش از دست داده است اظهار ناامیدی و اندوه کرد.

فصیحی می‌گوید هانگژو به لیست بلند بالای مسابقاتی پیوسته که او در دوران اوجش آنها را از دست داده است: ۲ دوره داخل سالن آسیا، یک دوره قهرمانی آسیا، یک دوره بازی‌های آسیایی داخل سالن. یک دوره بازی‌های ساحلی آسیا.

ملی‌پوش دوومیدانی ایران می‌گوید: درک این ضربه بزرگ به ورزشکارانی چون من که اوج دوران ورزشی آن‌ها با شیوع کرونا مصادف شد شاید برای هر کسی آسان نباشد اما از دست دادن مهم‌ترین مسابقات در دوران طلایی، یک فاجعه است به ویژه در سیستم نتیجه گرای ورزش ایران.

فرزانه فصیحی گفته است که در مدل نگاه به عملکرد ورزشکاران در این سیستم، تا زمانی که مدالی کسب نکنید انگار هیچ کاری انجام نداده‌اید و این انتظار، در فضایی جریان دارد که از حق و حقوق و درآمدی هم خبری نیست.

به عقیده المپین سرعت ایران، حفظ انگیزه و تداوم آن برای رقابت‌هایی که یکی پس از دیگری لغو می‌شوند، دشوارترین کار دنیاست. فصیحی گفته است از خدا می‌خواهد که به او صبر و استقامت دهد.

اشاره فرزانه فصیحی به مدل نگرش به عملکرد ورزشکاران، موضوعی مهم و تأمل برانگیز است که کمتر ورزشکاری در این سطح به آن پرداخته است.

در رشته‌های غیرمدال آور، تلاش و ایثار ورزشکاران به شکلی ناشیانه با ورزشکاران رشته‌های مدال آور قیاس می‌شود در حالی که هنوز هیچ ساز و کاری برای حمایت از ورزشکاران، بسته به شرایط رشته آنها وجود ندارد.

گرچه فرزانه فصیحی و امثال او تا همیشه، چهره‌هایی ماندگار و تاریخ‌ساز به حساب می‌آیند اما واقعیت این است که آنها همواره در خطر کاهش انگیزه و “بُریدن” قرار دارند.

به نظر می‌رسد واکنش فرزانه فصیحی نسبت به تعویق بازی‌های آسیایی هانگژو و اشاره به موضوع انگیزه، یک هشدار برای تصمیم‌گیرندگان ارشد در ورزش ایران باشد.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=80978

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.