5
گفتگو با سرپرست تیم بسکتبال بانوان گروه بهمن

راما طالشی : سیاست گروه بهمن، تغییرات اساسی در تیم نیست

  • کد خبر : 83161
  • 25 تیر 1401 - 13:27
راما طالشی : سیاست گروه بهمن، تغییرات اساسی در تیم نیست
راما طالشی، سرپرست تیم بسکتبال بانوان گروه بهمن در مصاحبه با آژانس ورزش زنان ایران از حضور قطعی این تیم در فصل آینده لیگ برتر بسکتبال بانوان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” با نزدیک شدن به آغاز فصل جدید لیگ برتر بسکتبال بانوان، راما طالشی، سرپرست تیم گروه بهمن از تداوم حضور این تیم در لیگ برتر خبر داد.

طالشی همچنین در مورد مسائل دیگری نیز صحبت کرده است که در ادامه این گفتگو را از نظر می گذرانید:

* سال گذشته توانستید نایب قهرمانی را کسب کنید؛ برنامه گروه بهمن برای فصل آینده لیگ چیست؟

راما طالشی : تیم بسکتبال گروه بهمن از سال 1395 وارد لیگ برتر زنان شد؛ خوشبختانه با زحمات کادر فنی، بازیکنان و مجموعه گروه بهمن در این سال‌ها دو قهرمانی، دو نایب قهرمانی و یک مقام سومی در لیگ برتر بدست آورده‌ایم و هر سال روی سکو بوده‌ایم.

همچنین سال 2019 در بسکتبال بانوان غرب آسیا به مقام دوم دست یافتیم و تنها تیم باشگاهی ایران هستیم که موفق به کسب این عنوان شده‌ایم.

امسال هم در لیگ برتر حضور خواهیم داشت؛ در جلسه هماهنگی لیگ که قرار است 28 تیر برگزار شود، حضور خواهیم داشت و اعلام آمادگی خواهیم کرد.

بسکتبال بانوان غرب آسیا 2019

* برنامه تمرینات فصل آینده مشخص شده است؟

طالشی: در حال حاضر ما درگیر مسابقات جام برتر تهران هستیم که از اردیبهشت آغاز شده است؛ خوشبختانه تمام رقیبان را با اقتدار شکست دادیم و به فینال راه یافته ایم .

منتظر تعیین رقیبمان برای کسب قهرمانی هستیم. طبق برنامه قرار است دوشنبه27 تیر فینال را برگزار و جام تهران را به پایان برسانیم.

بعد از پایان مسابقات جام برتر برنامه تمرینات برای آمادگی در فصل آتی لیگ با هماهنگی کادر فنی مشخص خواهد شد.

* پرداخت قرارداد‌ بازیکنان حاضر در لیگ برتر سرو صدای زیادی داشته است؛ قرارداد فصل پیش بازیکنان گروه بهمن پرداخت شده است؟

طالشی: تا این مقطع که با شما صحبت می‌کنم، قراردادهای فصل گذشته لیگ برتر بانوان تسویه شده است و این موضوع فقط مختص امسال نیست و هر سال به همین شکل بوده است.

فقط مبالغ جام برتر تهران مانده است که بازیکنان تا پایان این مسابقات قرارداد دارند و بعد از پایان این مسابقات، تسویه حساب خواهد شد و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

* همیشه نقل و انتقالات پیش از شروع لیگ به عنوان عاملی مهم برای موفقیت در لیگ تلقی می‌شود؛ برنامه امسال گروه بهمن در نقل و انتقالات چه خواهد بود؟  

طالشی :  هنوز زود است اظهار نظر کنیم؛ ولی سیاست و معیار اصلی گروه بهمن و سرمربی تیم، فریناز طائرپور، بر این است که  تغییرات زیاد و چشمگیر نداشته باشیم.

گروه بهمن می خواهد ثبات را در تیم حفظ کند و پیش از این هم، به عنوان یک روش کار کلی،  سعی کرده‌ایم شاکله اصلی تیم را حفظ کنیم ضمن این که سیاست باشگاه بر حفظ بازیکنان اصلی خود است.

* نظر شما در مورد زمزمه های هر ساله درباره پایان تیمداری برخی باشگاه ها در بسکتبال زنان چیست؟

متاسفانه در سالیان اخیر تیم‌هایی بوده‌اند که مقطعی در لیگ حضور داشته‌اند اما این حضور تداوم نیافته مثل مهرام و نارسینا. امسال هم متاسفانه شنیده ایم شیمیدر در لیگ شرکت نمی‌کند که امیدوارم این اتفاق نیفتد و یک اسپانسر دیگر را نیز در بسکتبال بانوان از دست ندهیم.

حتی اگر قرار است اسپانسرها و باشگاه های ضعیف‌تری اضافه شوند، تداوم حضور آنها مهم تر است. مهرام  یک سال آمد و دیگر شرکت نکرد. پالایش آبادان نیز یکسال با کاهش بودجه مواجه شد. ولی حداقل با بازیکنان بومی در لیگ شرکت کرد.

بازیکنان نیز اطمینان ندارند که به باشگاهی بروند، قرارداد ببندند و سال بعد هم در لیگ حضور داشته باشند. خوشبختانه گروه بهمن سعی در تداوم حضور داشته تا بازیکنان این تیم  با خیال راحت قراداد بسته و فعالیت کنند.

سال گذشته از بازیکنان خارجی در پلی‌آف استفاده کردید. برنامه ای برای جذب بازیکن خارجی در فصل آینده دارید؟

طالشی: در مورد بازیکن خارجی دو رویکرد داریم. سال هایی بوده که بدون خارجی و بدون باخت قهرمان شده ایم. سیاست گروه بهمن و سرمربی تیم این است که تا زمانی که نیازی احساس نشود، بازیکن خارجی جذب نخواهیم کرد.

اگر تیم‌های دیگر بازیکن خارجی جذب کنند، طبیعتا ما هم در صورت نیاز جذب خواهیم کرد و این رویکرد، بیشتر به نحوه رفتار رقبای ما بستگی دارد.

یک رویکرد دیگر بحث آموزشی حضور بازیکنان خارجی است.با حضور آن‌ها در لیگ ایران سطح بازی بچه ها بالاتر می‌رود و می‌توانند بخشی از تکنیک های فنی خود را ارتقا دهند که باعث افزایش کیفیت فنی بازیکنان داخلی خواهد شد.

علاوه بر این، حضور بازیکنان خارجی حتی تماشای مسابقات را برای تماشاگران نیز جذاب‌تر خواهد کرد. امیدواریم مثل لیگ آقایان که ورود تماشاگران آزاد شد، در لیگ بانوان نیز این اتفاق رخ دهد.

البته بازیکنان خارجی که به ایران می‌آیند، در کشورهای خودشان در سطح بالایی نیستند. یا در مرز بازنشستگی هستند یا در لیگ‌های دسته دو و غیره هستند.

تفاوت ارزش ریال و دلار جذب بازیکنان درجه یک را سخت می کند. البته همین بازیکنان نیز به رشد بسکتبال و جذابیت لیگ کمک زیادی خواهد کرد.

کادر فنی قطعا نقش مهمی در موفقیت‌های گروه بهمن در سالیان اخیر داشته است؛ آیا در گروه بهمن حمایت لازم از کادر تیم صورت می‌گیرد؟

طالشی : کادر فنی تیم گروه بهمن، بسیار گسترده هستند. به غیر از کادر فنی که در لیست تیم، اسامی آنها به چشم می‌خورد افراد دیگری هم در پشت صحنه هستند که زحمت کار آنالیز، آمار، طراحی، پوشش خبری و غیره را می‌کشند.

نقطه مشترک تمام این افراد عشق به بسکتبال و رشد ورزش بانوان است که در راس این افراد خود خانم طائرپور قرار دارند.

بی‌شک گروه بهمن هم حمایت خودش را از کادر فنی تیم -در حد صلاحدید – داشته است و امسال هم پس از پایان مسابقات جام برتر تهران، قطعاً کادر فنی تیم در نظر خواهند بود.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=83161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.