5
اعزام به دوومیدانی جوانان جهان لغو شد

سارینا ساعدی و رویای ناتمام کلمبیا

  • کد خبر : 83643
  • 08 مرداد 1401 - 16:03
سارینا ساعدی و رویای ناتمام کلمبیا
تیم دوومیدانی ایران به دلیل آن چه صادر نشدن روادید عنوان شده به مسابقات جوانان جهان در کلمبیا نمی رود و سارینا ساعدی این فرصت را از دست داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” ، سارینا ساعدی آینده ساز پرش سه گام ایران در مسابقات دوومیدانی جوانان جهان در کلمبیا غایب خواهد بود.

ساعدی سال گذشته توانست رکورد ورودی مسابقات جوانان جهان را کسب کند. او قرار بود همراه با زهرا نبی زاده مربی اش و سایر اعضای تیم پسران به آمریکای جنوبی سفر کند.

بدین ترتیب ماه ها تلاش، امید و انگیزه سارینا ساعدی به دلیل آن چه عدم صدور روادید ترانزیتی از سوی آمریکا عنوان شده به این مسابقات نمی روند.

اگر موضوع روادید ترانزیتی آمریکا ، به طور واقعی دلیل تصمیم گیرندگان برای اعزام نشدن تیم باشد ذکر این نکته قابل توجه است که مسیرهای دیگری برای سفر به کلمبیا وجود دارد.

سفر به کلمبیا از طریق پرواز مستقیم پاریس به بوگوتا یا مادرید به بوگوتا، هم امکانپذیر است و هم کم هزینه تر و دیگر نیازی به ویزای ترانزیتی آمریکا هم نیست.

پای تامین هزینه در میان بود؟

پیگیری‌های پایگاه خبری دختران قهرمان نشان می‌دهد علت اصلی برای اعزام نشدن تیم ایران به کلمبیا مسائل مالی و تأمین بودجه است.

در اعزام یک تیم به مسابقات برون مرزی، وزارت ورزش و شورای برون مرزی در رأس تصمیم گیری و اقدام‌های تامینی قرار دارند و پیگیری‌های ما، سرنخ را به جایی رساند که باید برای تأمین بودجه اقدام می‌شد.

این سفر برای ایران هزینه‌ای در حدود ۲۵ میلیارد ریال در بر داشته است و برخی افراد با این ایده که ایران در کلمبیا شانسی برای مدال ندارد و نباید برای مسابقه‌ای که در آن مدال نمی‌آوریم هزینه کنیم، در مسیر اعزام همکاری نکردند و فدراسیون دوومیدانی نیز به نوعی در این قضیه تنها ماند.

فدراسیون دوومیدانی ایران به تنهایی قادر به تأمین هزینه اعزام به کلمبیا نبود و کسی از این فدراسیون نیز به عنوان یک رکن دولتی و با داشته‌های محدود، انتظار تأمین بودجه را نداشت.

در هر صورت، عدم اعزام به کلمبیا، ضربه به انگیزه ورزشکاران و مربیانی است که ماه ها برای این رویداد و درخشش در آن عرق ریخته اند.

حداقل اقدام لازم در چنین شرایطی، دلجویی از ورزشکاران اعزام نشده است. و این نقشی است که فدراسیون دوومیدانی باید در نقش بزرگتر این خانواده بزرگ، ایفا کند.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=83643

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.