8
حضور دختران تکواندوکار در رویدادی کم شرکت‌کننده

تورنمنت لبنان ؛ مناسب برای تکواندوکاران تازه وارد

  • کد خبر : 86373
  • 15 مهر 1401 - 22:40
تورنمنت لبنان ؛ مناسب برای تکواندوکاران تازه وارد
دختران تکواندوکار ایران به مسابقات بین‌المللی لبنان اعزام شده‌اند اما وضعیت استقبال از این مسابقات جالب توجه نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دختران قهرمان، برنامه مسابقات تکواندو بین المللی بیروت در حالی اعلام شده که دختران تکواندوکار ایران با ۲ بازی می‌توانند مدال کسب کنند.

استقبال تیم‌های خارجی از مسابقات بین‌المللی لبنان چندان وسیع نبود و این تورنمنت به رقابتی چند جانبه بین کشورهای خاورمیانه با یکی دو استثنا تبدیل شده است.

تیم ایران با ترکیبی از نفرات اصلی و ذخیره و جویای نام خود در این مسابقات حاضر است و احتمالاً مسابقه با رقبایی از ترکیه یا اردن بیشتری نفعی است که تکواندو ایران می‌تواند از سفر بیروت ببرد.

در اوزان مختلف این مسابقات بین ۵ تا ۱۳ تکواندوکار حضور دارند. به نظر می‌رسد حضور در بیروت بیشتر برای تکواندوکاران تازه‌وارد به عرصه ملی مناسب و مفید باشد.

با این حال در ترکیب تیم ملی نفراتی چون زهرا شیدایی و مبینا نعمت زاده باسابقه کسب مدال آسیایی حضور دارند و رقابت در بیروت احتمالاً برای آن‌ها یک چالش دستگرمی است.

برنامه تکواندو آزاد لبنان

در وزن ۴۹- کیلوگرم، سعیده نصیری پس از یک دور استراحت به مصاف «عبدالرحیم» از اردن می رود و در صورت برتری در مرحله نیمه نهایی به دیدار برنده سوریه و لبنان می رود.

در همین وزن مریم رضانژاد ابتدا به دیدار «نور الداردووک» از اردن می رود. وی در صورت برتری نماینده مصر را پیش رو خواهد داشت. در این وزن ۹ تکواندوکار حضور دارد.

غزل سلطانی در وزن ۵۳- کیلوگرم که ۱۳ تکواندوکار حضور دارند، دور نخست را با قرعه استراحت پشت سر می گذارد و سپس به مصاف برنده لبنان و مصر می‌رود.

مبینا نعمت زاده دیگر نماینده ایران در این وزن دور نخست به مصاف «ندا فرهود» از عمان می رود و در ادامه با «ماریلا حبیب» از کشور میزبان پیکار می کند.

در وزن ۵۷- کیلوگرم ۸ تکواندوکار به رقابت خواهند پرداخت که زهرا شیدایی دور نخست «باسما احمد» از مصر می رود و سپس برنده لبنان و ساحل عاج را در نیمه نهایی پیش رو خواهد داشت.

نرگس میرنوراللهی در وزن ۶۲- کیلوگرم که ۵ تکواندوکار حضور دارند؛ دور نخست استراحت دارد و سپس به دیدار برنده سوریه و مصر در نیمه نهایی می رود.

در وزن ۶۷- کیلوگرم نیز ۵ تکواندوکار ثبت نام کرده اند که زینب اسماعیلی دور نخست استراحت دارد و سپس با «شهاتا» از مصر در نیمه نهایی مبارزه می کند.

در وزن ۷۳- کیلوگرم ۶ تکواندوکار وزن‌کشی کرده اند که فاطمه شفیع پور در اولین دیدار با «رها آذر» از لبنان می رود. وی در صورت برتری در مرحله نیمه نهایی «راما ابو رائب» از مصر را پیش رو خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=86373

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.