8
دور رفت نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال زنان

پیروزی قاطع تیروژ برابر نفت با درخشش اوچندو

  • کد خبر : 89474
  • 05 اسفند 1401 - 15:40
پیروزی قاطع تیروژ برابر نفت با درخشش اوچندو
تیروژ حیات کردستان با پیروزی قاطع برابر پالایش نفت آبادان گامی بلند به سوی فینال لیگ برتر بسکتبال زنان برداشت.

به گزارش افرا ورزش ، دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بستکبال زنان امروز برگزار شد و در سنندج، تیم تیروژ حیات کردستان توانست با نتیجه‌ای قاطع پالایش نفت آبادان را شکست دهد.

در این بازی که در سالن آزادی سنندج برگزار شد شاگردان سروه ضرغامیان در تیم تیروژ کردستان در روز درخشش ایجه ئوما اوچندو بازیکن نیجریه ای خود 66 بر 39 از سد پالایش نفت آبادان گذشتند.

نماینده کردستان در این دیدار با نتایج ۲۱ بر ۱۲ در کوارتر اول، ۱۸ بر ۶ در کوارتر دوم، ۱۷ بر ۷ در کوارتر سوم بر پالایش نفت آبادان غلبه کرد و در کوارتر چهارم با نتیجه ۱۴ بر ۱۰ مغلوب حریف خود شد.

بدین ترتیب تیروژ برای رسیدن به فینال لیگ بسکتبال بانوان نیاز به یک پیروزی دیگر دارد اما باید این هدف را در بازی دوم در آبادان برابر نفت دنبال کند.

عملکرد ایجه ئوما اوچندو در این دیدار مثال زدنی بود. بازیکن ۳۱ ساله اهل نیجریه تیم تیروژ در ۴۰ دقیقه حضور خود در زمین با کسب ۲۸ امتیاز و ۲۰ ریباند امتیازآور ترین بازیکن این بازی شد و دبل دبل کرد.

وی همچنین از ۱۷ پرتاب دو امتیازی ۱۰ پرتاب موفق داشت و تنها اقدام سه امتیازی اش نیز به سبد نشست. تیلر دیر بازیکن آمریکایی تیروژ نیز 14 و زینب غفاری 12 امتیاز برای کردستانی ها کسب کردند.

ضرغامیان در بازی امروز جمعا از 8 بازیکن خود استفاده کرد که 6 نفر بالای 20 دقیقه بازی کردند، کیژان شکری 8 دقیقه به میدان رفت و یاسمن صلواتی هم 100 ثانیه در میدان حضور داشت.

شیدا شجاعی هم امتیازآور ترین بازیکن پالایش نفت آبادان بود. وی در ۳۵ دقیقه حضورش در زمین توانست ۱۰ امتیاز، ۳ ریباند، 4 توپ ربایی ۵ پرتاب دو امتیازی موفق از مجموع ۱۲ پرتاب در این دیدار ثبت کند.

همچنین نباید از عملکرد زهرا حق جو به سادگی گذر کرد. او در حالی 8 امتیاز و 6 پاس گل داشت که 4 اقدام از 7 اقدام 2 امتیازش وارد سبد شد.

مدینه آلبوعلی در بازی امروز ترکیب اولیه آناهیس خداوردیان، شیدا شجاعی، سحر نجفی، کاپیتان الناز سیاهی و انیس مرادی را به زمین فرستاد و از زهرا حق جو نیز بهره برد.

مژده نظری، مهسا تقی زاده و سارا حسنینی زمان کوتاهی برای پالایش نفت به میدان رفتند. همگی زیر 5 دقیقه.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=89474

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.