8
دور اول انتخابی المپیک پاریس

پیروزی ایران برابر میانمار با چنگ و دندان

  • کد خبر : 90136
  • 16 فروردین 1402 - 15:09
پیروزی ایران برابر میانمار با چنگ و دندان
تیم ملی فوتبال زنان ایران در اولین رویارویی خود برابر میانمار در دور اول انتخابی المپیک پاریس به‌سختی برابر میانمار به پیروزی رسید.

به گزارش افرا ورزش، دور نخست مسابقات فوتبال زنان انتخابی المپیک پاریس از امروز در گروه دوم و با مصاف ایران و میانمار آغاز شد که ایران یک بر صفر حریف خود را شکست داد.

در این دیدار که ظهر امروز چهارشنبه به وقت تهران در شهر یانگون میانمار آغاز شد ایران توانست با تک گل افسانه چترنور که در آغاز نیمه دوم و با ضربه سر به ثمر رسید حریف خود را شکست دهد.

این یک بازی دشوار و پیچیده برای ایران بود و توپ و میدان در اغلب وقت بازی در اختیار میزبان بود با این وجود ایران توانست با دفاعی تقریباً منسجم و با استفاده حداکثری از حداقل فرصت‌ها، پیروزی را به دست بیاورد.

میانمار در نیمه دوم روی یک شوت پشت محوطه جریمه تیرک افقی دروازه زهرا خواجوی ایران را به لرزه درآورد. زهرا خواجوی سنگربان ایران روز خوبی را پشت سر گذاشت.

میانمار تیمی تاکتیکی و تکنیکی تر اما از نظر بدنی در وضعیتی ضعیف تر از ایران بود و با وجود برتری در مالکیت توپ و خلق موقعیت، شکست خورد.

به دلیل انصراف تیم‌های بنگلادش و مالدیو در گروه B رقابت‌های قهرمانی فوتبال زنان آسیا، تیم‌های ایران و میانمار به صورت رفت و برگشت مسابقه می‌دهند تا تکلیف تیم صعود کننده به مرحله بعدی مسابقات مشخص شود.

دو تیم روز شنبه ۱۹ فروردین بار دیگر در یانگون با هم دیدار می‌کنند تا برنده مجموع دو مسابقه به مرحله دوم انتخابی المپیک راه پیدا کند.

ترکیب آغازین ایران برابر میانمار

زهرا خواجوی، حدیث بساط شیر، ملیکا محمدی، فاطمه امینه برازجانی، فاطمه مخدومی، بهناز طاهرخانی، ثنا صادقی، زهرا قنبری (کاپیتان)، نگین زندی، شبنم بهشت و افسانه چترنور / سرمربی : مریم آزمون

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=90136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.