12
به جا مانده از نایب قهرمانی در هاکی روی یخ زنان آسیا

گپی با زهرا رضایی؛ زننده تک گل فینال آسیا

  • کد خبر : 90957
  • 21 اردیبهشت 1402 - 12:21
گپی با زهرا رضایی؛ زننده تک گل فینال آسیا
زهرا رضایی در دیدار نهایی هاکی روی یخ آسیا زننده تک گل ایران بود. دختر اهل پیشوا امیدوار است هاکی در آینده تنها متعلق به پایتخت نباشد.

به گزارش افرا ورزش، تیم ملی هاکی روی یخ زنان ایران در نخستین حضور خود در مسابقات قهرمانی آسیا نایب‌قهرمان شد و زهرا رضایی یکی از اعضای این تیم دوست‌داشتنی بود.

زهرا در وقت دوم دیدار نهایی و در رقابت با تایلند تنها گل ایران را در جریان شکست سه بر یک برابر میزبان وارد دروازه حریف کرد. او بازیکنی سرسخت، باانگیزه و ارزشمند در تیم فرزاد هوشیدری بود.

رضایی در گفتگو با افرا ورزش عنوان کرد:  گرچه پیروزی‌های قاطعی به دست آوردیم؛ اما فینال را به کم‌تجربگی خود باختیم. به هر حال تایلند تیمی باسابقه در آسیا است که چندین سال است که پیست یخ دارد؛ اما عمر این رشته در ایران سه سال است.

او ادامه داد: تا پیش از تأسیس پیست یخ ایران مال، در رشته اینلاین هاکی فعالیت می‌کردیم و همه چیز با کفش اسکیت محدود به سالن‌های سرپوشیده بود. این که امروز هاکی روی یخ، در حال رشد است، خوشحال‌کننده است؛ اما خارج از تهران، شانس زیادی برای یک استعداد در این رشته وجود ندارد.

یکی از اتفاقات مثبت در جریان حضور تیم هاکی ایران در تایلند، پخش زنده تمامی مسابقات این تیم از شبکه ورزش سیما بود که به‌نوعی در ورزش زنان ایران بی‌سابقه بود.

زهرا رضایی با اشاره به این که پخش زنده تاثیر زیادی بر شناخته‌شدن این ورزش در ایران داشت، اظهار کرد: اولین‌بار بود که هاکی روی یخ زنان پخش زنده داشت. ما تا به حال تجربه دریافت توجهی تا به این سطح را نداشتیم. می‌توانم بگویم که توجه رسانه‌ها به ما در روحیه بازیکنان تاثیر زیادی داشت.

او ادامه داد: در تجربیات گذشته‌ای که در کنار هم داشتیم تیم ملی یکدست نبود؛ اما در تایلند، تمام بازیکنان تقریبا در یک سطح بودند و این سبب می‌شد در زمان استراحت با خیال راحت ریکاوری کنیم، زیرا بازیکنان مطمئن، در آیس رینک حاضر بودند.

رضایی که در حال حاضر به پرورش بازیکنان پایه نیز مشغول است در شهرستان پیشوا از توابع تهران که وسعت زیادی ندارد زندگی می‌کند. او باید مسافتی طولانی برای تمرین طی کند تا به تهران برسد.

زهرا که از 28 سالگی عبور کرده به افرا ورزش می‌گوید: بازیکنان مستعدی در پیشوا تحت‌نظر من تمرین می‌کنند. بعد از تجربه تایلند، شناخت خانواده‌ها نسبت به هاکی روی یخ بیشتر شد و کار برای جذب بیشتر دختران به این رشته آسان‌تر می‌شود. البته که امیدوارم امکانات خوبی در دسترس بازیکنانی که دور از تهران زندگی می‌کنند قرار بگیرد.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=90957
  • نویسنده : مبینا میرزایی | ویرایش: حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.