16

تمام تمرکز باشگاه روی تیم فوتبال مردان است| عاطفه رضایی : سهرابی؟ همه مهره‌های ما تاثیرگذار هستند

  • کد خبر : 41531
  • 13 بهمن 1398 - 16:30
تمام تمرکز باشگاه روی تیم فوتبال مردان است| عاطفه رضایی : سهرابی؟ همه مهره‌های ما تاثیرگذار هستند

عاطفه رضایی سرمربی مس رفسنجان در گفتگو با آی‌دبلیو اسپورتس صحبت‌های جالبی انجام داده است. از هدف انگیزه تیمش برای سکو تا تبعیض بین آقایان و بانوان و البته دلیل جدایی فاطمه سهرابی.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – تیم فوتسال بانوان مس رفسنجان توانسته با عملکردی کم نوسان خود را به عنوان یکی از دو تیم صدرنشین رقابت های لیگ برتر فوتسال زنان معرفی کند و همانند فصل گذشته خود را در قامت یک مدعی اصلی قهرمانی نشان دهد. البته راه دشواری در انتظار تیم عاطفه رضایی است اما او و تیمش به نظر می‌رسد در فصل جدید به چیزی جز قهرمانی راضی نخواهند شد. به همین دلیل به سراغ رضایی رفتیم تا درباره شرایط تیمش صحبت کند. در ادامه گفت‌وگوی متفاوت خبرنگار آی‌دبلیو اسپورتس با این سرمربی رفسنجانی را می‌خوانید.

مس رفسنجان برای دومین فصل پیاپی یکی از مدعیان اصلی کسب قهرمانی لیگ برتر است، فکر می‌ کنید مهمترین دلیلش چیست؟

مهمترین دلیل اینکه تیم مس رفسنجان دو سال پی در پی یکی از مدعیان قهرمانی است یکی حمایت باشگاه از تیم بانوان و دلیل دیگر هم حضور بازیکنانی است که در تیم حضوردارند و پشتکار و تلاش مجموعه تیم است که می خواهند به این هدف برسند.

شما فصل گذشته از مقطعی به بعد توانستید به شرایط خوبی برسید و روند خوبتان را روز به روز بهتر کنید اما این فصل از همان ابتدا هدفتان مشخص است؛ تفاوت امسال و پارسال را در چه می بینید؟

پارسال تیم دیر بسته شد و ما چند تا بازی امتیاز از دست دادیم. از هفته چهارم هم فاطمه اعتدادی به ما اضافه شد که وجود این بازیکن و انگیزه ای که به بقیه بازیکنان داد بخاطر تجربه زیادی که داشت ما روز به روز بهتر شدیم و با انگیزه تر. امسال هم که توانستیم ایشان را نگه داریم و با بازیکنانی که اضافه کردیم توانستیم همان روند رو به رشد را ادامه بدهیم و تک تک بازیکنان به این باور رسیدند که می توانند به هدف بالا که همان قهرمانی است برسند.

امسال تمرکز اصلی باشگاه روی تیم فوتبال بزرگسالان است که در صدر جدول حضور دارند. آیا این تمرکز باعث نشده نگاه ها از روی تیم شما برداشته شود؟

همیشه و همه جا این تبعیض بین آقایان و بانوان وجود دارد. مخصوص شهر یا باشگاه ما نیست، امسال هم هدف گذاری باشگاه صعود تیم بزرگسالان در لیگ برتر است پس تمام تمرکز معطوف به آن تیم بوده و هست و همین باعث شده تیم ما ونتایج ما و حتی حضور ما در صدر جدول خیلی اهمیت نداشته باشد. حتی روزی که ما به صدر جدول رسیدیم خبرش در کانال باشگاه منتشر نشد. ولی ما کار خودمان را انجام می دهیم چون هدف ما بزرگ است و برای آن تلاش زیادی انجام دادیم و برای تلاش خودمان ارزش قائلیم. محرومیت، بیشتر مواقع موفقیت به همراه دارد. باشگاه هم تمام تلاشش را برای ما انجام می دهد ولی به هر حال کمبود و تبعیض همیشه بوده است.

شما نیم فصل مهره تاثیرگذاری به اسم فاطمه سهرابی را از دست دادید. بعد از آن حرف و حدیث های زیادی به وجود آمد که باعث دلخوری شدید شما شد؛ با توجه به پیوستن سهرابی به دیگر تیم مدعی لیگ یعنی سایپا. دلیل جدایی ایشان چه بود؟!

همه مهره‌های ما تاثیر گذار هستند. فاطمه سهرابی‌ هم بازیکن تأثیرگذاری بود که اگر غیر از این بود، ما اول فصل به تیم اضافه نمی کردیم…ولی بدلایلی نشد این همکاری ادامه پیدا کند. بدلیل ناسازگاری ایشان و اینکه نمی توانستند به بعضی موارد که برای تیم ما اصل و قانون است متعهد باشند. مشکل آرامش تیم مطرح بود که آن را به مسئله فنی ترجیح دادیم و قرارداد بین ما فسخ شد و ایشان به تیم دیگری رفتند که مدعی قهرمانی است. ناراحتی من از برخی سایت‌ها بود که کلی مطلب درباره همه نوشتند وقتی می پرسدم با چه کسی صحبت کرده اید می گفتند براساس حدس و گمان می نویسیم که فکر نمی‌کنم کار جالبی باشد.

از شما پس از سال ها زحمت در فوتسال رفسنجان، الان به عنوان یک سرمربی موفق و شناخته شده در سطح استان و کشور یاد می‌شود، این باعث فشار روانی روی شما نشده؟!

وقتی به عرصه حرفه ای و لیگ حرفه ای وارد می شوید شرایط خیلی سخت می شود. فشارها انتقادات توقعات بد قولی های باشگاه و مسئولان؛ هفته ها و ماه ها تمرین و مسابقه های زیاد و غیره همه فشار و استرس زیادی ایجاد می‌ کند. ولی وقتی مسئولیت قبول کردیم و هدف بزرگ داریم همه مشکلات را تحمل می کنیم.

برخی رسانه های مطرح استان و کشور لقب خانم خاص را به شما دادند و به نوعی همه از شما به این عنوان یاد می‌کنند. نظر خودتان درباره این لقب چیست؟

فکر کنم هرکسی این لقب را گذاشته است، زیادی به من لطف و محبت داشته اما اینجور نیست و من یک آدم و مربی معمولی‌ ام که همیشه سعی کردم مسئولیتی را که قبول کردم و کاری که عاشقش هستم، به بهترین نحو انجام بدهم. شاید در این مسیر از خیلی چیزها گذشتم و خیلی اشتباهات داشتم ولی الان راضی هستم چون خیلی چیزها به دست آوردم وخیلی چیزها را تجربه کردم.

روند خوب مس رفسنجان تا پایان فصل ادامه خواهد داشت و به قهرمانی ختم خواهد شد؟!

سعی و تلاش تیم این است که روند خوبی که داشته را ادامه بدهد و به هدفش برسد. ولی همیشه همه چیز خوب و ایده آل نیست و گاهی اوقات اتفاقاتی رخ می دهد که از کنترل و توان ما خارج است. ما بازی به بازی فکر می کنیم و هدفمان حضور در بین چهار تیم پلی‌آف است. قهرمانی در رده بعدی قرار دارد و چون بازی های پلی آف است و احتمال هر نوع اتفاقی وجود دارد پس به دست آوردن قهرمانی سخت تر می شود. امیدوارم با امید به خدا و تلاش بچه ها بتوانیم به این هدف دست پیدا کنیم.

هدف و برنامه شخصی عاطفه رضایی برای آینده؟

هدف که فعلا به دست آوردن بهترین نتیجه و مقام برای تیم فوتسال بانوان مس رفسنجان است. چون شاید برای خیلی ها فقط یک عنوان باشد ولی برای من و تیمم خیلی چیزهاست. فعلا که از نظر فکری درگیر تیم ومسائلش هستم و تصمیمی برای آینده ندارم ولی به احتمال زیاد فصل آینده در رده پایه ها کار خواهم کرد.

سخن پایانی؟

ما سال سختی داشتیم و هنوز داریم ولی از تک تک بچه ها که می‌دانم و می بینم چطور تلاش می‌کنند. از فاطمه اعتدادی بخاطر زحماتش، از مدیر اجرایی تیم آقای کرمی که به جرات می توانم بگویم ایشان اگر نبودند شاید ما نمی‌توانستیم ادامه بدهیم و وجودشان یک وزنه است. از مدیر عامل باشگاه که با همه کمبودها ما را حمایت کردند. از همراه و یاور همیشگی‌ام خانم ندا فتح‌اللهی سرپرست تیم و از همه منتقدان که به من برای ادامه کار انگیزه هزار برابری می‌دهند و همچنین از پایگاه خبری ورزش زنان ایران که همیشه حامی ورزشکاران بانو بوده است، نهایت تشکر و قدردانی را دارم. مثل همیشه خدایا ممنونم ازت بابت همه چیز.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=41531

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.